O antologie de puneri în scenă ale unor scrieri și idei canonice despre „ideologia lucrului viu”.
Ca de obicei, cinemaul lui Ion Grigorescu scapă cuvântului: video-performanțe, filmări de familie, crâmpeie de natură, jocuri ritualice, toate laolaltă într-un film instabil precum Âme ( suflet), montate în dialog cu fragmente de scrieri și idei canonice (unele biblice, altele greu de identificat; finalul, de pildă, trimite la teoriile despre oglindă ale lui Lacan). Toate aceste elemente dau senzația unor puneri în scenă, uneori absurde, alteori violente, mai mereu pioase în aparență. Âme este filmul a cărui proiecție a făcut autoritățile comuniste să închidă expoziția Fotografie și film experimental. Studii, proiecte, documentație plastică din 1979, invocându-se scena circumciziei. (Călin Boto)
Născut în 1945 la Bucureşti, Ion Grigorescu este unul dintre artiştii reprezentativi ai neoavangardei artistice româneşti, deopotrivă membru al grupului Prolog. Propunând un corpus de lucrări extrem de variat — de la pictură la fotografie, de la body art la video performance, de la pictura pentru bisericile ortodoxe la jurnal — care nu răspunde într‑un mod precis anumitor canoane istorice ale artei, Grigorescu rămâne cel mai provocator nume român pentru critica, istoria și curatoriatul de artă.