RECONSTRUCȚIE ÎN PEISAJ

Wanda Mihuleac
România, 1978
7 min.

Un peisaj e un peisaj e un peisaj. Însă în darea sa de seamă despre ambiguitatea realității, Wanda Mihuleac mizanscenează un peisaj infinit din reflecții și lumini. 

Magnifica obsesie a cinemaului Wandei Mihuleac are de-a face cu imposibilitatea reflexiei perfecte: apa, oglinda, geamăna, niciuna nu se arată ca un dublu ideal al imaginii originale, ci ca o realitate de sine stătătoare, oricât de asemănătoare ar fi. O reconstrucție. În Reconstrucție în peisaj, o pojghiță de sticlă transparentă — un ecran, așa cum îl înțelegem astăzi — juxtapune un peisaj împădurit cu o vagă reflecție sticloasă din spate. Încetul cu încetul, o mână de femeie așază mici oglinzi care deslușesc un cameraman. Atunci când camera se eliberează în sfârșit de realitatea instabilă a reflexiilor și se întoarce panoramic către realitatea „reală”, face un zoom către soarele a cărui lumină aneantizează imaginea, căci realitatea „reală” nu poate fi. La fel ca multe dintre filmele cineastei, nici acesta nu a fost vreodată proiectat în România comunistă. (Călin Boto)

Data proiecție și locație

Duminică, 1 Octombrie | 16:00

Cinemateca Eforie, Strada Eforie 2
Cumpără bilet

Wanda Mihuleac

Wanda Mihuleac (n. 1946, București, România) este o pictoriță contemporană, artistă vizuală, gravoare și editoare. A studiat la Universitatea Națională de Artă din București între 1964-1970 și, ulterior, la Universitatea din Paris-1 Panthéon-Sorbonne între 1993-1994. A participat la bienale internaționale și a fost distinsă cu premii atât în România, cât și în Franța. În 2001, a inițiat TranSignum Editions, dedicată publicării unor cărți bibliofile în ediție limitată, însoțite de gravuri, fotografii, lucrări originale și chiar CD-ROMuri. Începând cu 1973, a avut 28 de expoziții solo în galerii din Paris, Marsilia, Taverny, Clichy, Levallois-Perret, Strasbourg, București, Timișoara, Atena, Tokyo, New York, Geneva, Roma, Veneția, Milano, Aachen, Saint-Etienne, La Marsa-Tunis, Liège.

  • Fișa tehnică
  • REGIE: Wanda Mihuleac
  • DOP: Cristian Muller

Conștiință Vizuală: Retrospectivă de Film Experimental Românesc

Toate filmele →

TO BE

Petros Minopetros | Durata 6 min.

Niște tineri folkiști pierd vremea la cinematograf cu un film oarecare. Pe ecran, un om se întinde pe calea ferată și își așteaptă sfârșitul. Doar că la un moment dat ecranul și realitatea devin totuna.

SOARELE ȘI DUBLUL SĂU

Mona Vătămanu, Florin Tudor | Durata 5 min.

Sus pe cer, soarele, și încă un soare, dublul celuilalt. O simplă supraimpoziție invocă cu toată forța imaginarul și poetica de anticipație, punând totodată problema dublului. Ce presupune singularul suprem pentru o cultură a reproducerii în masă?

EU-TU-MARTOR. CONȘTIINȚA VIZUALĂ

Constantin Flondor | Durata 15 min.

Un studiu ludic de perspectivă cinematografică pe din trei: trei camere de filmat, trei ecrane, Eu, Tu, Martor.

RECONSTRUCȚIE ÎN PEISAJ

Wanda Mihuleac | Durata 7 min.

Un peisaj e un peisaj e un peisaj. Însă în darea sa de seamă despre ambiguitatea realității, Wanda Mihuleac mizanscenează un peisaj infinit din reflecții și lumini.

METROPOEM

Sergiu Huzum | Durata 33 min.

El și ea se întâlnesc din întâmplare la metroul parizian. Sunt, au fost, sau vor fi – sau nu – împreună în această lume fără timp și cu spațiu infinit a metropoemelor.

FOTOGRAFII DE FAMILIE

Radu Igazság | Durata 7 min.

Timpul trece repede pentru o mică și tânără familie: curând nu va mai fi mică, copiii cresc, părinții îmbătrânesc, iar această realitate în continuă mișcare, ștearsă și difuză, mai stă uneori la cameră.

DOCUMENTAR DESPRE…

Ioana Holban | Durata 10 min.

Niște tineri documentariști au de făcut un reportaj despre munca într-o întreprindere de strunguri. Doar că Documentar despre... este și un film ludic, aproape obraznic despre propria facere.

ÂME

Ion Grigorescu | Durata 16 min.

O antologie de puneri în scenă ale unor scrieri și idei canonice despre „ideologia lucrului viu”.

Meniu