Niște tineri folkiști pierd vremea la cinematograf cu un film oarecare. Pe ecran, un om se întinde pe calea ferată și își așteaptă sfârșitul. Doar că la un moment dat ecranul și realitatea devin totuna.
Oricât de nespectaculoasă ar părea altora priveliștea din To Be – ba chiar desuetă pentru anii ’80 –, spectatorul român îi va simți din prima improbabilitatea: acea insolență cool a tinerilor, acea pierdere de vreme, acea muzică a boemei newyorkeze, acea țigară prea asemănătoare unui joint, nimic nu arată așa cum obișnuia să fie reprezentată tinerețea în ultimul deceniu al ceaușismului (cu atât mai provocator cu cât Florian Pittiș, pe atunci băiatul rău al teatrului românesc, are rolul principal). Dar To Be nu este doar un spectacol generațional, ci și un film aparte despre cinema și privirea sa indiferentă: privind moartea unui om pe marele ecran, privind totodată nepăsarea celorlalți din sală, protagonistul lui Pittiș ia locul omului de pe ecran care-și așteaptă moartea, fiind la rândul lui privit indiferent de o echipă de filmare din afara cadrului. Scurtmetrajul este, de fapt, un montaj al resturilor rămase dintr-un lungmetraj neaprobat de comisia universitară și prost developat. (Călin Boto)
Petros Minopetros s-a născut în Pireu, Grecia în 1956. A studiat Regia de film în cadrul Institutul de Artă Teatrală și Cinematografică (actuala UNATC). A locuit în România timp de șase ani (1977 – 1982), timp în care a regizat șase filme. S-a întors în Grecia în 1983, unde a lucrat pentru Radioteleviziunea elenă (ERT – Elliniki Radiofonia Tileorasi) ca scenarist și regizor. A creat (cercetare, scenariu, regie) Pe urmele curcubeului / Kinigoi tou Ouraniou Toxou (1986), documentarul TV al postului ERT2 despre istoria muzicii rock din Grecia. Mai apoi a colaborat cu Festivalul de Film de la Salonic ca regizor de documentare și și-a început cariera pedagogică care avea să țină peste 20 de ani, predând cinema la diferite instituții de învățământ publice și private.