Kiev, anul 2022. În zori, o mașină rulează cu o viteză amețitoare prin oraș. Filmat dintr-un unghi de cameră subiectiv, într-un singur cadru nemontat, acest remake contemporan al filmului lui Claude Lelouch C’etait un rendez-vous surprinde toate emoțiile care se pot resimți în timpul unei stări de urgență cauzată de război.
It’s a date este un road movie dintr-un singur cadru, care se plimbă pe străzile bizare și fantomatice din Kiev. Alergătura pe străzi, văzută dintr-o perspectivă la persoana întâi, dă impresia unui amestec de urgență, pericol și neliniște. Spectatorul e lăsat să anticipeze în contemplație întâlnirea dintre șoferiță și iubita sa, fiind totodată stresat de o potențială amenințare cu moartea, care ar putea să apară oricând. Învățăm că legătura umană și romantismul — aici, queer, atât în sensul de non-hetero, cât și în cel care poate să însemne straniu, dacă e să ne referim la spațiu și timp — sunt mai greu de gestionat și cultivat într-o stare de război. O persoană este astfel nevoită să-și adapteze modurile și practicile de iubire — ca un mod de a face față fricii. (Emilian Lungu)
Nadia Parfan este o regizoare și producătoare de film de origine ucraineană născută la Ivano-Frankivsk. Aceasta este licențiată în studii culturale la Academia Kiev-Mohyla și în antropologie socială la Universitatea Central Europeană din Budapesta. Între 2012 și 2013, a fost bursieră Fulbright la Temple University din Philadelphia. În 2015, a absolvit un curs de regie de film documentar la Școala Wajda din Varșovia. Debutul ei în lungmetraj, Heat Singers, a avut premiera la Visions du Réel în 2019 și a fost distins cu premiul pentru cel mai bun documentar atât de Asociația Criticilor de Film din Ucraina, cât și de Academia Ucraineană de Film.