În interiorul unei clădiri în care pe podea este trasată o linie groasă de frontieră, un monolog meditează asupra unor granițe permeabile și legi impermeabile, reflectând asupra modului în care libera circulație, libera cunoaștere și spațiul liber sunt amenințate.
45th Parallel face o scurtă referință la secvența din Nașul în care Michael intră neînarmat în restaurant și iese din toaletă cu un pistol. FIlmul însuși este un astfel de produs improbabil al pericolului violenței și al istorisirii terorii. Lawrence Abu Hamdan propune o relatare despre granițe înțelese ca niște convenții abstracte, reduse la forma lor primitivă — aici o bandă neagră pe parchet laminat — precum și despre acerbitatea instituțională care ajută aceste granițe să-și mențină autoritatea. O graniță e cu atât mai puternică cu cât diferența dintre teritoriile pe care le demarchează e mai mare. În realitate, granița nu e ceva care păstrează distanța între lumi, ci care o creează. (Emil Vasilache)
Lawrence Abu Hamdan este un jurnalist de investigație independent care colaborează cu Private Ear. Investigațiile sale se preocupă în primul rând cu sunetul și cu lingvistica și au fost folosite ca probe în procesele Tribunalului pentru Azil și Imigrație din Regatul Unit și, împreună cu colegii săi cercetători de la Forensic Architecture, ca elemente de pledoarie pentru organizații precum Amnesty International și Defence for Children International. Abu Hamdan și-a obținut doctoratul în 2017 la Goldsmiths College University of London, iar în 2021 a devenit profesor universitar în cadrul Universității Johannes Gutenberg din Mainz, unde și-a dezvoltat proiectul de cercetare airpressure.info. A fost în trecut bursier la Universitatea din Chicago și la New School, New York.