Bearing Witness

Cele șase filme incluse în programul „Bearing Witness” analizează rolul camerei de luat vederi ca martor omniprezent al epocii noastre, împingându-ne totodată să ne chestionăm propria poziționare drept creatori, consumatori sau subiecți ai imaginilor produse cu ajutorul acestui instrument. Într-o lume dominată de imagini, ce spune despre noi ceea ce alegem să arătăm și ceea ce omitem ? Înarmați cu o cameră, care e limita de demarcație între condiția de autor și cea de agresor? Care este responsabilitatea fiecăruia dintre noi în producerea și reproducerea de imagini și care este influența unei conștiințe vizuale colective în a media sau modela înțelegerea noastră asupra unor realități sociale, culturale sau istorice? (Oana Ghera)

WILD FLOWERS

Karla Crnčević | Durata 11 min.

„Tata a pus mâna pe camera video o singură dată în viață. 30 de ani mai târziu, m-a rugat să digitalizez materialul VHS pe care l-a filmat. Mă întrebam ce își mai amintește." Trasând o legătură între noțiuni de politică și spații intime, Wild Flowers pune sub semnul întrebării atât influența războiului asupra arhivelor personale, cât și statutul grădinilor ca locuri ale unor noi începuturi.

THE FILM YOU ARE ABOUT TO SEE

Maxime Martinot | Durata 11 min.

Atenție! Filmul pe care urmează să îl vedeți folosește material real din istoria cinemaului, anume avertismentele de început care încadrează existența multor filme. Cu toate acestea, orice coluziune între artă și industrie, orice conflict de interese între libertatea de creație și lege sau orice aluzie la moralismul care privește viața imaginilor este una pur întâmplătoare și neintenționată.

MARIA SCHNEIDER, 1983

Elisabeth Subrin | Durata 25 min.

În 1983, actrița franceză Maria Schneider acordă un interviu pentru emisiunea Cinéma Cinémas. Conversația ia o întorsătură neașteptată atunci când aceasta pune sub semnul întrebării practicile din industria cinematografică și i se cere să vorbească despre controversatul film Ultimul tango la Paris (1972).

DEAR GERALD

Jasper Rigole | Durata 11 min.

Dear Gerald începe ca o reflecție asupra home movie-ului ca mediu și asupra noțiunii de arhivă, dar, încet-încet, ne sunt dezvăluite niște problematice efecte secundare ale trecerii imaginilor din spațiul privat în spațiul public. Ce înseamnă statutul autorului și consimțământul în mediu online? Filmul este conceput ca un răspuns la o recenzie online a unuia dintre filmele de familie din arhiva IICADOM a lui Jasper Rigole.

BEEN THERE

Corina Schwingruber Ilić | Durata 10 min.

Excursii de weekend, city break-uri, escapade în natură sau în jurul lumii. La primele zile libere deja te-ai dus. Dorința de a călători n-a fost niciodată atât de răspândită și nici locurile vizitate atât de aglomerate. Ce obținem noi din asta, în afară de niște imagini dovadă că am fost acolo?

ARDENT OTHER

Alice Brygo | Durata 16 min.

O mulțime uluită în fața unui incendiu. Amenințarea nu are un nume, se răspândește o angoasă difuză. Frica trebuie invocată, iar focul trebuie să se transforme în semn.

Meniu