WILD FLOWERS

Karla Crnčević
Croația, Spania, 2022
11 min.

„Tata a pus mâna pe camera video o singură dată în viață. 30 de ani mai târziu, m-a rugat să digitalizez materialul VHS pe care l-a filmat. Mă întrebam ce își mai amintește.” Trasând o legătură între noțiuni de politică și spații intime, Wild Flowers pune sub semnul întrebării atât influența războiului asupra arhivelor personale, cât și statutul grădinilor ca locuri ale unor noi începuturi.

La treizeci de ani de la începutul războaielor iugoslave, Karla Crnčević propune o fascinantă confruntare a imaginii memoriei cu imaginea documentară, fiecare estompată și complementară celeilalte. Separate, niciunul din aceste două feluri de a ține minte nu poate răzbate trecerea timpului — unul pierde detalii, celălalt pierde sensul contextului. Însă și mai fascinant rămâne acest gând al filmului devenit speranță a zilelor noastre: războiul nu poate anihila totul. Nu florile, nu toate florile. (Călin Boto)

Data proiecție și locație

Miercuri, 27 Septembrie | 20:30

Cinemateca Eforie, Strada Eforie 2
Cumpără bilet

Premii și festivaluri

Karla Crnčević

Karla Crnčević este o dramaturgă și lucrătoare în domeniul filmului care explorează politicile imaginilor și ale sunetului prin mai multe formate și condiții de lucru. Lucrările sale video și cinematografice au fost prezentate și premiate în mai multe țări. Este unul dintre fondatorii festivalului Unseen – care se ocupă cu revitalizarea spațiilor cinematografice. Deține un masterat în dramaturgie (Academia de Artă Dramatică, Zagreb) și în film (EQZE, San Sebastian).

  • Fișa tehnică
  • Producție și distribuție
  • MONTAJ: Karla Crnčević
  • IMAGINE: Private archive footage / Pavo Crnčević
  • MUZICĂ: Nenad Kovačić i Ane Paška
  • DESIGN: Mate Žaja
  • SUNET: Zoran Medved – Studio Surogat
  • PRODUS DE: Elias Querejeta Zine Eskola

Bearing Witness

Toate filmele →

WILD FLOWERS

Karla Crnčević | Durata 11 min.

„Tata a pus mâna pe camera video o singură dată în viață. 30 de ani mai târziu, m-a rugat să digitalizez materialul VHS pe care l-a filmat. Mă întrebam ce își mai amintește." Trasând o legătură între noțiuni de politică și spații intime, Wild Flowers pune sub semnul întrebării atât influența războiului asupra arhivelor personale, cât și statutul grădinilor ca locuri ale unor noi începuturi.

THE FILM YOU ARE ABOUT TO SEE

Maxime Martinot | Durata 11 min.

Atenție! Filmul pe care urmează să îl vedeți folosește material real din istoria cinemaului, anume avertismentele de început care încadrează existența multor filme. Cu toate acestea, orice coluziune între artă și industrie, orice conflict de interese între libertatea de creație și lege sau orice aluzie la moralismul care privește viața imaginilor este una pur întâmplătoare și neintenționată.

MARIA SCHNEIDER, 1983

Elisabeth Subrin | Durata 25 min.

În 1983, actrița franceză Maria Schneider acordă un interviu pentru emisiunea Cinéma Cinémas. Conversația ia o întorsătură neașteptată atunci când aceasta pune sub semnul întrebării practicile din industria cinematografică și i se cere să vorbească despre controversatul film Ultimul tango la Paris (1972).

DEAR GERALD

Jasper Rigole | Durata 11 min.

Dear Gerald începe ca o reflecție asupra home movie-ului ca mediu și asupra noțiunii de arhivă, dar, încet-încet, ne sunt dezvăluite niște problematice efecte secundare ale trecerii imaginilor din spațiul privat în spațiul public. Ce înseamnă statutul autorului și consimțământul în mediu online? Filmul este conceput ca un răspuns la o recenzie online a unuia dintre filmele de familie din arhiva IICADOM a lui Jasper Rigole.

BEEN THERE

Corina Schwingruber Ilić | Durata 10 min.

Excursii de weekend, city break-uri, escapade în natură sau în jurul lumii. La primele zile libere deja te-ai dus. Dorința de a călători n-a fost niciodată atât de răspândită și nici locurile vizitate atât de aglomerate. Ce obținem noi din asta, în afară de niște imagini dovadă că am fost acolo?

ARDENT OTHER

Alice Brygo | Durata 16 min.

O mulțime uluită în fața unui incendiu. Amenințarea nu are un nume, se răspândește o angoasă difuză. Frica trebuie invocată, iar focul trebuie să se transforme în semn.

Meniu