BEEN THERE

Corina Schwingruber Ilić
Elveția, 2023
10 min.

Excursii de weekend, city break-uri, escapade în natură sau în jurul lumii. La primele zile libere deja te-ai dus. Dorința de a călători n-a fost niciodată atât de răspândită și nici locurile vizitate atât de aglomerate. Ce obținem noi din asta, în afară de niște imagini dovadă că am fost acolo?

Vorbind despre al său Carabinierii, Jean-Luc Godard își asigura publicul că a consultat documente de război dintre cele mai serioase pentru a-și realiza filmul — cărțile poștale trimise acasă de soldații ajunși departe, imagini aparent banale și plăcute, însă a căror plăcere reală provine din conștiința unei înstăpâniri și mai apoi a unei complicității: cartea poștală, o imagine străină pe care se pune numele unui expeditor și al unui destinatar, așadar a doi noi posesori. Corina Schwingruber Ilić pare a fi gând la gând cu aforismul lui Godard cum că turismul este un alt fel de a face război, unul deghizat în loisir și simplitate. (Călin Boto)

Data proiecție și locație

Miercuri, 27 Septembrie | 20:30

Cinemateca Eforie, Strada Eforie 2
Cumpără bilet

Premii și festivaluri

Corina Schwingruber Ilić

Corina Schwingruber Ilić este regizoarea mai multor documentare de scurtmetraj care s-au bucurat de o bună recunoaștere internațională. Unul dintre cele mai recente scurtmetraje ale sale, All Inclusive, a fost selectat la peste 250 de festivaluri, printre care Veneția, TIFF și Sundance. Primul său documentar de lungmetraj, Dida (regizat alături de Nikola Ilić), a avut premiera la Visions du Réel și a câștigat premiul publicului la DOK Leipzig. Este membră a Academiei Elvețiene de Film și a Academiei Europene de Film.

  • Fișa tehnică
  • Producție și distribuție
  • SCENARIU, MONTAJ: Corina Schwingruber Ilić
  • DESIGN ȘI MONTAJ DE SUNET: Hartmut Homolka, NurTon GmbH
  • IMAGINE: Nikola Ilić
  • PRODUS DE: freihändler Filmproduktion GmbH
  • CO-PRODUCȚIE: SRF: Urs Augstburger, Gabriela Bloch

Bearing Witness

Toate filmele →

WILD FLOWERS

Karla Crnčević | Durata 11 min.

„Tata a pus mâna pe camera video o singură dată în viață. 30 de ani mai târziu, m-a rugat să digitalizez materialul VHS pe care l-a filmat. Mă întrebam ce își mai amintește." Trasând o legătură între noțiuni de politică și spații intime, Wild Flowers pune sub semnul întrebării atât influența războiului asupra arhivelor personale, cât și statutul grădinilor ca locuri ale unor noi începuturi.

THE FILM YOU ARE ABOUT TO SEE

Maxime Martinot | Durata 11 min.

Atenție! Filmul pe care urmează să îl vedeți folosește material real din istoria cinemaului, anume avertismentele de început care încadrează existența multor filme. Cu toate acestea, orice coluziune între artă și industrie, orice conflict de interese între libertatea de creație și lege sau orice aluzie la moralismul care privește viața imaginilor este una pur întâmplătoare și neintenționată.

MARIA SCHNEIDER, 1983

Elisabeth Subrin | Durata 25 min.

În 1983, actrița franceză Maria Schneider acordă un interviu pentru emisiunea Cinéma Cinémas. Conversația ia o întorsătură neașteptată atunci când aceasta pune sub semnul întrebării practicile din industria cinematografică și i se cere să vorbească despre controversatul film Ultimul tango la Paris (1972).

DEAR GERALD

Jasper Rigole | Durata 11 min.

Dear Gerald începe ca o reflecție asupra home movie-ului ca mediu și asupra noțiunii de arhivă, dar, încet-încet, ne sunt dezvăluite niște problematice efecte secundare ale trecerii imaginilor din spațiul privat în spațiul public. Ce înseamnă statutul autorului și consimțământul în mediu online? Filmul este conceput ca un răspuns la o recenzie online a unuia dintre filmele de familie din arhiva IICADOM a lui Jasper Rigole.

BEEN THERE

Corina Schwingruber Ilić | Durata 10 min.

Excursii de weekend, city break-uri, escapade în natură sau în jurul lumii. La primele zile libere deja te-ai dus. Dorința de a călători n-a fost niciodată atât de răspândită și nici locurile vizitate atât de aglomerate. Ce obținem noi din asta, în afară de niște imagini dovadă că am fost acolo?

ARDENT OTHER

Alice Brygo | Durata 16 min.

O mulțime uluită în fața unui incendiu. Amenințarea nu are un nume, se răspândește o angoasă difuză. Frica trebuie invocată, iar focul trebuie să se transforme în semn.

Meniu