O mulțime uluită în fața unui incendiu. Amenințarea nu are un nume, se răspândește o angoasă difuză. Frica trebuie invocată, iar focul trebuie să se transforme în semn.
În aprilie 2019, ecranele noastre erau invadate de imagini ale incendiului devastator care a cuprins catedrala Notre Dame din Paris — un dezastru surprins în transmisiune directă de mii de camere ale unei mulțimi șocate, toate ațintite în aceeași direcție. În al său Ardent Other, Alice Brygo întoarce privirea către mulțimea însăși, reconstituind întreaga scenă în imagini de cu un aer apocaliptic, pornind de la fotografii realizate la momentul respectiv. Puse una lângă alta, aceste siluete încremenite ale căror contururi par și ele erodate de flăcări, compun o frescă sumbră a unei comunități divizate de tensiuni sociale și etnice mocnite, gata să izbucnească la prima scânteie. Păstrat de această dată în afara cadrului, focul capătă aici o dimensiune simbolică, semnificând un imaginar colectiv ale cărui reflecțiii interioare sunt aduse de către regizoare în prim-planul sonor al filmului, într-un cor asurzitor care amenință să erupă într-un protest în orice moment. (Oana Ghera)
Alice Brygo a absolvit ENSAD Paris și Le Fresnoy. Practica sa artistică se situează la granița dintre documentar, cinema fantastic și instalație. Scurtmetrajul său Soum a avut premiera în cadrul Berlinale Shorts și a obținut premiul pentru Cel mai bun film studențesc la GoShort și Marele Premiu la festivalul de cinema de la Brive.