Într-o dimineață, Marina, o femeie de treizeci de ani, se trezește cu un alt chip. Cine este ea acum? The Face of the Jellyfish este o explorare jucăușă a fețelor — atât cele umane, cât și cele animale — și a importanței acestora în definirea identităților și relațiilor noastre. Cine noi suntem dincolo de chip, de imagine?
Al doilea lungmetraj al cineastei Melissa Liebthal (Aqui y alla, BIEFF 2020), una dintre figurile cele mai proeminente ale tinerei generații de regizori din Argentina, este, în cuvintele autoarei sale, un „eseu ficțional”: jumătate fir narativ ce urmărește transformarea à la Gregor Samsa a protagonistei (fir deși umoristic, conținând în el confruntări kafkiene cu autoritatea), jumătate explorare a conceptului de biometrie, îndeosebi prin aplicarea acesteia la „chipurile” animalelor. În definitiv, cum identificăm sau distingem un exemplar al unei specii? Și cât de strâns este identitatea noastră legată de caracteristicile noastre biologice? Utilizând propriul său chip drept cel „pierdut” de către Marina, Liebenthal deschide totodată noi fronturi experimentale pe teritoriul autoficțiunii și al autoetnografiei. (Flavia Dima)
Melisa Liebenthal a regizat filmele The Pretty Ones, Constanza, Here and There și The Face of the Jellyfish, cu care a obținut premii la Rotterdam, Mar del Plata și Berlinale, și care au fost prezentate, printre altele, în cadrul MoMA și Film at Lincoln Center. Filmele sale reflectă asupra identității și a relației acesteia cu modul în care se construiește o imagine. Acestea explorează și combină cu umor și spirit ludic materiale diferite, fie că vorbim de documentar, de experiment vizual sau de ficțiune narativă, păstrând întotdeauna specificitatea fiecărui tip de imagine. Este absolventă a unor programe de film în cadrul Universidad del Cine din Argentina și Le Fresnoy. S-a specializat în montaj și structură dramatică alături de profesorul Miguel Pérez în Argentina, și în filmul eseu la Escuela Internacional de Cine y Televisión (EICTV) din Cuba. Este o alumna a Berlinale Talents (2021) și a FID Campus (2018).