Două femei într-un pat. Vântul bate în fereastră, iar una dintre ele își amintește de o veche întâlnire la cinema. Un cântec de dragoste care n-ar trece niciodată de cenzură, Mast-del vorbește despre corpuri și dorințe interzise atât în interiorul, cât și în afara cinematografiei iraniene de după revoluție.
Rememorarea fragmentară a unei întâlniri cu un bărbat din trecutul protagonistei pune bazele firului narativ principal din Mast-del, folosindu-se de o construcție vizuală impresionantă pentru a discuta, într-o manieră frapantă și, totodată, tușantă, dorințe interzise și opresiunea femeilor. Una dintre multele povești care nu pot fi rostite în Iranul de astăzi, cea din Mast-del este spusă în tăcere, prin intermediul subtitrărilor care se înșiră pe ecran și al imaginilor negative granulate, care lasă se se întrevadă frânturi ale unor activități cotidiene. Acestea se întrepătrund cu urmele fragile ale unor atingeri și priviri furișe suprinse pe peliculă, într-un montaj care inspiră teamă, dar și dorință, la un nivel epidermic. (Oana Ghera)
Maryam Tafakory, născută în Shiraz, Iran, lucrează în domeniul filmului și al performance-ului. Lucrările sale au fost proiectate, printre altele, în cadrul MoMA, Locarno, IFFR și ICA. Lucrările sale au câștigat premii precum cel mai bun scurtmetraj experimental la cea de-a 70-a ediție a Melbourne International Film Festival, un Gold Hugo Award la cea de-a 58-a ediție a Chicago International Festival, un Tiger Short Award la cea de-a 51-a ediție a IFFR și Barbara Hammer Feminist Award la cea de-a 60-a ediție a Ann Arbor Film Festival.