Un proiect aparent inofensiv – digitizarea arhivelor unui cineast amator care și-a făcut un hobby din filmarea urșilor – se transformă într-un proces cu totul diferit atunci când aceste imagini dezvăluie mai mult decât simple peisaje naturale. O reflecție asupra puterii privirii și a violenței sale voyeuriste.
Cum deconstruiești activ privirea masculină? Cum o combați, mai ales când aceasta încearcă să devină opacă? În Bear, Morgane Frund încearcă să găsească un răspuns la aceste întrebări atunci când descoperă că arhiva pe care o digitizează conține zeci de cadre obiectificatoare ale unor femei necunoscute, surprinse în spațiul public de către un amator vârstnic care pare să fie prototipul bătrânelului simpatic. Frund relevă, totodată, și una dintre condițiile fundamentale, ontologice ale cinemaului nonficțional, fie că vorbim de metoda documentaristică clasică, fie de lucrul cu materiale găsite și cu arhivele: nu vei putea intui niciodată ceea ce urmează să descoperi, nici încotro se pot îndrepta lucrurile. (Flavia Dima)
Morgane Frund s-a născut la Lausanne, în Elveția. A studiat filmologia, limba engleză și limba germană în cadrul UNIL (Universitatea din Lausanne). Între 2019 și 2022 a urmat un program de licență în cadrul departamentul video al HSLU (Hochschule Luzern, Design & Kunst). E activă în domeniul filmului documentar, al eseului video și al artelor performative.