În timpul nostru prezent, Rebeca încearcă să creeze o colecție de dildo-uri ceramice cu caracter non-falic. În timpul Inchiziției, Josefa găsește un dildo pe care îl folosește într-o relație de dragoste interzisă cu Maria. Deși fiecare în alt timp, drumurile Rebecăi și ale lui Josefa ajung să se intersecteze.
Dildotectonics, un acroș direct la Countersexual Manifesto (2000) al lui Paul B. Preciado, este un eseu video care investighează practicile plăcerii prin obiecte non-normative și non-cis – dildouri ceramice care depășesc forma falică, fiind mai degrabă produsul creativității și al jocului, prin elemente precum formă, textură, culoare și scop. Dizolvarea simbolismului falic asociat cu plăcerea trebuie înțeleasă ca o formă de agentivitate queer, cu atât mai mult cu cât documentarea procesului creativ este juxtapusă poveștii lui Josefa și Maria, doi/două recolhidas (pustnici/e seculare) a căror dragoste și căutare a plăcerii merge dincolo de constrângerile de gen sau credință. (Emilian Lungu)
Tomás Paula Marques (ea/ei) este o artistă vizuală din Porto, Portugalia. Cu un master în regie de film absolvit în cadrul Elías Querejeta Zine Eskola (San Sebastián), aceasta a urmat anterior și studii postuniversitare de sociologie la ISCTE (Lisabona) și s-a format inițial ca regizoare și director de imagine în cadrul ESTC (Lisabona). A regizat filmele In Case of Fire (2019), Blindman’s Buff (2021), When We Dead Awaken (2022) și Dildotectonics (2023). Colaborează adesea cu alți artiști vizuali și a lucrat, de asemenea, ca director de imagine, monteur și secretar de platou. Personajele din filmele sale tind să se confrunte cu dificultăți atunci când ele chestionează sau încalcă așteptările legate de gen și sexualitate.