După ce îi vede numele menționat pe un transcript păstrat în arhivele din Gloucestershire, Dan se aventurează la o plimbare prin pădure în căutarea lui Daniel, un bărbat îngropat în Nympsfield la 31 decembrie 1719 și denumit în document „un străin negru”. Mergând, Dan i se adresează direct lui Daniel, speculând asupra paralelelor dintre el și bărbatul care poartă același nume.
Georges Bataille spunea că teroarea pe care a simțit-o omul văzând un corp asemeni lui deposedat de viață, și deci redus la statutul de obiect, l-a lovit cu o asemenea neliniște încât omenirea a consimțit mai departe să pună sub tabu uciderea de oameni. Scurtmetrajul lui Dan Guthrie, o confesiune intimă, epistolară, către un bărbat decedat care îi poartă atât numele, cât și rănile, ne amintește că în vremuri de conștientizare puternică, alteritatea celorlalți depășește granițele dificile ale corpului nostru, pătrunzându-ne astfel spiritul. Că în miezul dorinței noastre de a îmbunătăți relațiile umane și structurale, se află ascunsă o scânteie terifiantă. Teroarea pieirii. (Emil Vasilache)
Dan Guthrie este un artist și regizor, selecționer de film și scriitor a cărui activitate explorează în mod recurent reprezentarea și reprezentarea eronată a britanicilor de culoare, căutând să examineze în particular modul în care acestea se manifestă în zonele rurale. Printre expunerile recente ale lucrărilor sale se numără proiecții în cadrul Prismatic Ground, Berlinale Forum Expanded și Independent Cinema Office, precum și în cadrul turneului de proiecții Right of Way al LUX. În 2022, a fost laureat al Premiului Michael O’Pray pentru publicistică dedicată imaginii dinamice și a făcut parte din echipa de selecție a celei de-a 18-a ediții a Berwick Film & Media Arts Festival.